årsresumé 2009 !!

januari; klarade äntligen ut hela matteB kursen, vilket frihet !! Tog tåget upp till fina
Stockholm för att se på när sötaste Ola vann en Rockbjörn, årets låt är Feelgood !! :D
Galen stämning när de ropade upp hans namn, åh efteråt - Therese kallade oss till en
artistingång, Ola visste inte att vi var där utanför så han kom åh undrade vad det var
Therese ville, så bara öppnar han dörren åh där står vi åh sjunger Feelgood för fulla
muggar - Ola blev helt rörd åh så jäkla kramig, hahah kramkalas yesbox !! <3<3 ..

februari; sportlov, åkte skidor, Ola fyllde 23 haha, såg Twilight på bio åh blev något
kär i böckerna (och filmen), herre jisses vad fina dem är, Meyer är ett geni !! :D :D

mars; hade NP matteC .. åh de vet vi ju alla hur det gick (8

april; händelselös månad - påsklov, läste upp CAD kursen =)

maj; jag fyllde 18 år .. jaa, det var allt - ganska tråkig månad xD

juni; jag hade hand om Olas julklapp/födelsedags presenter denna gång och det var
först nu jag fick chansen att ge honom dem lite mer personligt än på en signering, utan-
för SR Kristianstad 2/6 =) detta är lätt ett av årets bästa Ola datum, att få ha honom "för
sig själv" i ca 15 minuter tillsammans med två utav OF's finaste tjejor åh bara se hans
glädje av allt vi samlat ihop till honom (bla ett Bungy Jump) var lovely !! Gick ut andra
ring - hej underbara sommarlov !! Den 22/6 var det dags för premiär på Liseberg av 
Sky's The Limit - jag & Martina var där tillsammans med en massa andra härliga Ola-
tjejor åh stämningen var grym, åh efteråt - artistingången i mitt hjärta !! Det var även
här jag fick se finaste Brolle igen på mkt länge åh det var som om allt han gjort mig
ledsen över bara rann av mig - han är ju trots allt Brolle, det finns ingen som honom,
dessutom är han lätt Sveriges hetaste man ;D jaa, jag är seriöst med det sista ;D <3

juli; en händelserik månad, ja av Ola & Brolle gig alltså - det var nu som Diggiloo turnén
drog igång åh jag var på plats under ett regnigt, väldigt regnigt premiär gig i Ronneby -
men WOW vilken show, åh signeringen haha - jag vågade inte gå fram till Brolle så jag
stod mest åh pratade med Therese hela tiden, glömde bort åh gå fram till Ola (8 först när
Ola & Brolle skulle gå kollade Ola på mig med en besviken min åh sträckte ut armarna
emot mig, sötunge !! åh Brolles kommentar; "hörru Ola, släpp bruden vi ska gå åh pinka"
haha, jag dog (8 Redan dagen efter var Diggiloo i Kristianstad åh jag vågade gå fram till
Brolle efteråt på signeringen, även fast mina ben vart som gummi -.- (8 men när jag kom
fram till honom, när han tittade upp på mig med sina isblåa ögon åh sa heey var det som
om han sköljde ett lugn över mig, jag var så nära på att börja grina för att all nervositet
bara försvann ifrån mig på en sekund, så jag liksom bara kollade på honom, med tårar i
ögonen; "jag behöver en kram .. " han log, ställde sig upp; "men lilla gumman, kom då"
<3 Dagen efter var det rixfm i Kristianstad, Martina kom ända ifrån Linköping vilket and
made me happy (L) jäkligt bra drag på detta riix alltså, galet !! Shit vad mycket detta
börjar bli nu men aja - Juli månad avslutar vi med 2 Diggiloo gig i Båstad, underbart !!

augusti; denna månaden startar vi med ytterligare ett Diggiloo gig i Båstad, de vart
alltså vi Båstad 3 dagar i streck, like it !! den 13/8 var det dags för mitt sista Diggiloo
gig, i Ullared - min GeKås oskuld blev tagen av Sofie & Martina .. nasty det låter xD
Sista Diggiloo som sagt - vi kom först i kön, såg Ola klå stackars Brolle i fotboll, skrämde
slag på Therese (haha), checkade Mojjes barnshow, tog kort med Mojje haha, hans kom-
mentar när vi fråga var bäst; "VA .. JAHA, haha, jag trodde du sa "bjuder du på en bira"
hahah
" Mojje är sööt (a) Det blev något sentimentalt under kvällen, det enda jag gjorde
under showen var åh tänka på alla grymma gig med Diggiloo <3 men jag passade också
på att bara njuta av det, satt liksom bara där åh tittade, tog knappt ngr kort alls åh när
finaluppträdandet och Canelloni Marcaroni drog igång sprang vi fram till scen och dansade
loss, Ola försökte hålla sig för skratt vilket såg extremt roligt ut (8 Underbar signering,
Brolle presenterade sig så artigt så för Sofie & Martina, tog i hand åh allt liksom :'D sen
att han trodde vi tre var syskon är ju en annan femma, vart ser han det liksom !? HAHAH
nåja, fick i alla fall världens gosigaste & längsta hejdå kram av honom samtidigt som han
viskade något väldigt fint i mitt öra, han är sötast !! <3 Skolan började igen den 19/8 ..
tredje ring, var tar tiden vägen !? Augusti avslutar vi med ett kaosartat rixfm gig på Olas
hemmaplan - Lund, galet drag under själva giget, kan vart bästa draget hitintills men sen
efter - snacka om att Lundaborna inte respekterar sin stjärna, idioter -.- tänk lite, va !!!

september; här börjar jag med att ta tåget upp till Stockholm för att se Ola på Gröna
Lund, Sommarkrysset !! en tradition ju, såna ska man inte bryta ;) den 19/9 drog jag &
mami återigen upp till Stockholm, denna ggn för att se Brolle gestalta Buddy Holly på
Göta Lejon, underbar show, han är så jäkla duktig så det finns inte - åh rosen som han
fick av mig verkade uppskattas <3 Efter showen drog vi till Grönan, det var sista dagen
de hade öppet innan de stängde för säsongen, så det var inte alls mkt folk där, härligt !!
Jag åkte Insane åh trodde jag skulle dö, haha men det var verkligen skitkul, woho :D

oktober
; det var nu som Körslaget drog igång, jag var till en början väldigt skeptisk till
Olas val av att välja en kör med enbart män, men se vilken succé det blev !! Första ggn
jag var där var den 10/10 - vi hade samlat ihop ett rejält gäng med tjejor, ca 25 st - vi
gick parad genom Stockholms gator för att ragga röster åt team Ola, vilket var en härlig
upplevelse, alla mötte oss med ett leende åh turister tog kort på oss (8 Denna ggn sjöng
team Ola "New York, New York" - de var inte sämst, men inte bäst heller så det var extra
nervöst när Gry läste upp vilka som gått vidare, men det blev succé åh det var en över-
lycklig Ola vi mötte vid rampen efteråt, go stagedive - he's crazy !! Den 14/10 blev steg
1 av 4 avklarad för körkortet, jag gick riskettan vilket jag tyckte vart extremt onödigt xD 
men man är ju tvungen (8 Den 15/10 beställde jag studentmössan, verkligen en magisk 
känsla - i can feeel it !! Den 21/10 var det dags för nästa Ola datum, invigningen av IKEA
i Malmö, väldigt kall dag dock - där kom jag i strumpbyxor åh skinnjacka liksom, brr !! 
Men Ola var iaf sötast, skuttade runt som en dåre på scenen för att hålla värmen .. åh
verkade tydligen väldigt glad över att se mig där, älskar hans strypgrepp bakom nacken
när man kramar honom, då vet man att man vart saknad ;) under vecka 44 hade jag ett
efterlängtad höstlov så vad passade då bättre än att dra upp till Körslaget & Stockholm än
en gång !? Yees, denna gång sjöng team Ola "Lady Marmalade" och "As Long As You Love
Me" åh jag säger bara en sak - dom där killarna är ena snygga brudar, sex on legs ;) Den
gången var det inte alls lika nervöst när resultatet skulle ropas upp, hade en jäkligt bra
magkänsla .. kanske lite kaxigt sådär, men det kändes bra, åh se så rätt jag hade :D

november; jag börjar november med att skriva ett solklart MVG på ett TUF-prov, stolt !! 
Den 3/11 var Ola åh hans gossar på NOVA i Lund för att tagga upp Lundaborna lite extra 
inför semifinalen i Körslaget, riktigt roligt .. men återigen visar Lundaborna att de inte
respekterar sin stjärna - Lund, jag är besviken på er, jävligt besviken !! Team Ola gick till
final och då började kampen om att få biljetter, Martina lyckades få 2 st så jag fick följa
med henne, tack honey !! Final ja - Ola VS Stefan, Skåne VS Dalarna, Lund VS Älvdalen,
Pop VS Dansband .. jäkligt nervöst såklart, störde mig som satan på att Älvdal's klacken
var så jäkla kaxiga & överlägsna, men medan dem höll på åh gorma så röstade vi, allt
vad vi kunde !! I finalen sjöng team Ola "All By Myself", "It's Raining Men", "Caruso" och
"Humlans Flykt" .. för min del avgjordes det på Caruso, då fick jag en känsla av att det
kan faktiskt gå det här, vi kan vinna !! De sekunderna Gry tog på sig att säga vilken kör
som hade vunnit var de längsta i mitt liv, jag var så jäkla nervös - men sen, kl 21:27 sa
hon det "vinnaren utav Körslaget 2009 är ... TEAM OLA !!" Jäklar vilken stämning, glädje-
tårar, kramar till höger åh vänster, sång (We Are The Champions som Ola så fint beföll
oss att sjunga, haha), stagedive av både Ola åh körmedlemmar :D Vi hade köpt guldme-
daljer till våra gossar, alla som var på plats fick ge till varsin kille - jag gav självklart till
Andreas, som blev väldigt glad "men nej, men NEJ VA SÖT DU ÄR !!" *lyfter upp mig i
luften åh snurrar* xD Ola däremot var helt lost, helt tagen av stunden, han fattade inte
att det var sant, sötnos !! Egentligen gjorde vi nog inte det heller, men vi var glada :D   
Sen får man ju inte glömma att New Moon hade premiär den 20/11, jag fick chansen
att se den bra någon dag efter premiären, gillade jag den !? nej, jag älskade den !! 

december; denna månaden börjar med julfest med mina bowlingtjejor !! Lite julafton
i förskott kan man säga, vi bowlar extra länge, kekar taco, ger varann julklappar - mys !!
Fick jullov den 18/12 vilket var galet efterlängtat !! Julafton firades med min bror och
hans familj nere i Skåne, vilket vi inte gjort på 11 år av vissa idiotiskt löjliga anledningar
som jag inte orkar bry mig om längre, men det var kul att vara där igen =) thank you !!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: