årsresumé 2 0 1 0



januari; en ganska händelselös månad, men vårterminen drog igång & siktet var inställt mot
studenten, vilket gjorde allt lite lättare :) Jag höll som bäst på med mitt projektarbete, brottades
med körkortsteorin & varvade det med att dra till Vångabacken typ varje helg med Cicci, haha.

februari; jag blandade månaden med ett x antal körlektioner, prov i skolan .. varav ett matteC
prov som jag faktiskt klarade ;) min fina balklänning kom, åkte till Karlskrona för att se Buddy
Holly & kramas med Brolle, på något vänster blev det att jag stod åh kramades med Brolles
manager i stället, hahah .. kärt återseende i guess ;) Ola tävlade i Melodifestivalen med sin
underbara Unstoppable och tog sig direkt till finalen i Globen & jag var så stolt att jag inte
visste vart jag skulle ta vägen (8 Månaden avslutades v.8 med ett sportlov där jag kirrade
både halkbanan & statskörningen ner till/i Malmö, varav det första var helt awesome !! :D



mars
; månaden med stort M för alla treor !! Det var nämligen nu som alla projektarbeten
skulle vara klara & redo att redovisas :) Jag gjorde en bok på ca 100 sidor om fenomenet
blogg - med intervjuer, historia, olika event mm vilket resulterade i ett fint MVG ;) Student-
mössorna kom till skolan och känslan när man håller sin fina mössa för första gången är
obeskrivlig, typ värsta heliga ögonblicket, haha :D Jag & pappa var även uppe en sväng
i Jönköping för att kika på sista turnéstoppet av Buddy Holly musikalen =) Det var även nu
det var dags för Ola att ta sig an Globen & Melodifestivalens stora final 2010 .. det gick inte
hela vägen men han slutade på en hedrad 7:e plats & Sverige skickade Bergendahl till ESC.


jusste !! Brolle småstrippade även för mixmegapols morgongäng .. hahah, anna gillar ;)




april; April började med ett Ola gig i på en asfrän klubb i Ljungby .. Det var en hel del folk där
framför scenen åh röjde men jag var den enda från OF, hoho x) Kommer aldrig glömma Olas min
när han fick syn på sig, så sjukt lättad .. typ "yees, nån som kan hjälpa mig med texterna" XD XD
Det slutade med att Ola var på mig hela giget, hahah seriöst .. vi sjöng duett på Natalie, han skulle
titta/peka på mig nonstop & så avslutningsvis fick jag fick Unstoppable dedikerad till mig; "vi har en
tjej här inne ikväll som ..
" ;) <3 hihih, hjärtegull !! Förutom det så hade jag den 6/4 min första upp-
körning som jag tyvärr kuggade på, körde tydligen lite för 'fort' (8 Dagen efter, den 7/4 var det dags
att köra till Karlshamn för att göra teoriprovet. Jag var såå nervös, visst att jag hade fått alla rätt på
datatesterna med det kanske inte alls var samma tänkte jag .. men jodå, vissa frågor var otroligt nog
faktiskt helt identiska, haha xD så jag skuttade glatt ut ur polishuset med ett fint papper med ett stort
grönt "GODKÄND" på :D :D apropå uppkörningen är jag är inte den som lägger min ner och ger upp
(fråga min mattelärare, höhö) så jag bokade genast en ny tid .. två veckor senare var det dags igen.
Jag satte mig i uppkörningsbilen med över 39 graders feber, snorig & ett allmänt förjävligt tillstånd ..
När turen var slut väntade jag spänt på domen & fick höra - " men detta gick ju alldeles lysande !! "
Så den 28/4 var alltså datumet då jag tog körkort, med tanke på hur jag mådde då orkade jag inte
ens bli glad, men så fort vi kom hem började jag stortjuta (8 hahaha, sååå stolt & lycklig !!! :D :D


Brolle blev utsedd till Sveriges sexigaste man 2010 .. duktigt Wallie :D




maj; Jag fyllde 19 den 18/5 & begav jag mig till Hörby för att kika på Ola, söten sken upp som en
solstråle när jag kom fram på signeringen & utbrast glatt: "Anna, Anna !! grattis till körkortet !! :D
vänta, slog inte vi vad om att JAG skulle ta det före dig?
" höh, det gick ju sådär med den saken ..
I Maj månad var också det bästa - S T U D E N T E N !!!! Och studentbalen såklart, det finns seriöst
inga ord som kan beskriva hur det var, hur jag kände osv .. det går bara inte, haha xD Så jag låter
bilderna nedan få tala för sig själva :D men tusen tack till alla, ALLA som gjorde studenten & balen
totalt oförglömlig ♥ Det är ett minne som jag kommer bära med mig resten av livet, 27/5 2010 ♥ ♥


fick även reda på att dessa sötnosar skulle komma till Sverige, jag dog en aning <3





juni; månaden började på topp med att jag lyckades vinna två V.I.P biljetter till Twilight Fan Event
på Hovet i Stockholm, där Taylor Lautner & världens bästa finaste mest talangfulla tjej (haha you
name it - love her) Kristen Stewart medverkade. Jag bjöd med min fina vän Martina som blev ngt
chockad när jag berättade för henne (haha, har fortfarande inte kunnat slänga sms:en ♥). Så yes,
på måndagsmorgon den 21/6 var det dags att bege sig till Hovet för att börja köa, woho (8 Vi kom
dit strax innan 07:00 och möttes då av en låååång kö med nyvakna Twilighters (de hade alltså sovit
utanför arenen, haha). Så det var bara att ställa sig sist, men det fylldes snabbt på med folk bakom
oss :) Anyway, timmarna passerade förvånansvärt fort & 16/17:00 var det dags för insläpp. Kaooos,
men jag & Martina lyckades få platser längst fram, närmast scenen .. så vi hade våra stjärnor cirka
3-5 meter ifrån oss under hela deras intervju. Ljudnivån inne på Hovet när de kom in var nååågot
omänsklig (8 Kom ihåg att det kom några små tårar (haha, lovely) & att jag bara stirrade på Kristen
& bad Martina nypa mig .. haha, så overkligt (8 På tal om heelt ngt annat så vart det release för Olas
"Overdrive" och jag var i Stockholm ännu en gång (4-7/6) för att se & höra Ola göra en helt underbar
version av Tomas Ledin's "En Dag På Stranden" & jag började även mitt Sommarjobb på Volvo .. :D


jag fick världens bästa brev, hihi :')


Ola - Overdrive [ Official Music Video ]


Ola - En Dag På Stranden [ LIVE Skansen, Stockholm 6/6 2010 ]



juli;
jobbade på Volvo & tog ngr lördagar där också, OB-tillägg hey ;) Sen var det dags för semester i
ngr veckor där jag passade på att dra till Kristianstad för att titta på Brolle, till Bergkvara för att kika
på Ola OCH Brolle (gilla !!). Och sist bar det av till Borgholm för Ola x2 ;) Jag älskade Bergkvara, vi
var på en liten ö heeelt omringade av vatten, vacker skärgård åh jaa, love it !! Borgholm var också
mysigt, Öland är verkligen magiskt på sommaren :') åh Borgholms kroggig var ju .. intressant ((8





augusti
; jobbade min sista vecka på Volvo, lite sorligt åh lämna alla faktiskt .. haha (8 Men sen
tog jag & mamma tåget upp till sthlm för att gå på det traditionella Sommarkrysset <3 Utöver det
så fyllde mamma & min äldsta storebror år här i augusti, så det firades såklart =) Ytterligare en
gång åkte jag upp till Stockholm för att kika på Ola & Brolle i Södertälje, älskar när dom två är
på samma ställe alltså, ekonomsikt för mig om inte annat ;) bjuder på en video från Söder ..


Brolle - Jag Är Född I En Liten By [ LIVE Södertälje 2010 ]

september
; September började med att jag & några tjejer ur OF hängde utanför Rockbjörnen
halva natten, mycket underhållande (8 Sen var det då dags att ta tåget från Stockholm till Västerås
där min kompis Shene mötte upp mig, vi hade inte träffats på huur länge som helst så det var jätte-
kul att få se&träffa henne igen :D Vi begav oss till Rocklunda för att hälsa på en sjuk Ola, stackarn
var jätteförkyld men han genomföre giget ändå, bästa !! Det var även i September som det blev
officiellt att Ola lämnat Universal bakom sig för att starta ett eget skivbolag - Oliniho Records :D
Ola släppte världens bästa tredje album där Y.T.G & Beautiful Rain blev storfavoriter hos mig <3



jusste !! Vi får ju inte glömma att jag även röstade i Riksdagsvalet för första gången ;)




oktober; en ganska händelselös månad .. förutom att familjen var uppe i sthlm en sväng för att
kika på Brolle & Ladies Night !! Se klipp därifrån HÄR :) Vart även ute i Saltsjöbaden för en liten
signering med Ola, mysigt !! Senare samma kväll var det dags för TV4's Dansfeber final och Ola
skulle live-premiärspela sin tredje singel "All Over The World", mötte upp ett gäng tjejer där inne
och stämningen var på topp, studion kokade verkligen ;) Och uppträdandet var asballt, se nedan. 
 

fick även reda på det här .. trevligt, höhö ;)


Ola - All Over The World [ LIVE @ Dansfeber 2010 ]


i väntan på Dansfeber - Emma, Julia, Malin, Jag & Jessica :)

november; November inleddes med att jag spontanbokade platser till Ladies Night i Kristianstad
till mig & mamma ;) Lika grymt som förra gången, och denna gång hann jag med signeringen som
var efteråt. Jag slår vad om att min haka var nere i golvet när jag kom fram till Brolle & han utbrast
glatt "men heeey, dig känner jag igen ju :D" hahah, såå oväntat med tanke på att vi inte träffats på
över ett år, men han har väl bra minne i guess ;) Utöver det så klippte jag mig, välbehövligt .. haha,
sen så åkte jag & mamma upp till Växjö för att gå på Media Markts 3 års kals & få träffa Ola, haha :D

 

december
; på onsdagen den 1:a december satte jag mig i skolbänken för att skriva ett matteC prov,
jag tyckte det kändes bra, men man kan ju aldrig vara helt säker .. på måndagen därefter gick jag till
skolan med tunga, men spända steg för att få reda på hur det hade gått - JAG KLARADE DET !!!!!!!!!!!!
äntligen, ni kan aldrig förstå min lättnad alltså, åhh så sjukt glad !! Jag var alltså då mer eller mindre
tvungen att få ett G i matteC, dels för att matte är ett kärnämne och för att jag överhuvud taget skulle
kunna komma upp i de poäng som behövdes för att få ett slutbetyg (när jag tog studenten i Maj fick
jag alltså bara ett 'vanligt' samlat betygsdokument). Någon vecka senare damp mitt slutbetyg från
Nordenbergsskolan ner i brevlådan och jag tror nog aldrig jag har vart så lättnad, det är över nu :')

Emma

Härlig årsresumé !!

schyssta bilder... ;) emma like!



Kraaaaam och Gott Nytt år vännen !!!

hoppas du får ett toppen år och lyckas med allt som kommer din väg :) privat så som med boysen. mm.. mycket Ola och Brolle vill vi ha next year. eller hur? ;)

2010-12-31 @ 17:12:19
Amanda

JAG DÖÖÖÖÖÖÖÖÖR! Aldrig har jag tänkt på Brolle som en snygg kille, men Gud, de avklädda bilderna du hade på honom gjorde att han kvalificerade sig på min topp 5 lista över future husbands! MUMS!



Vad gör du nu förtiden, förresten? Jobb, plugg? Vad är framtidsplanen? :)

Kram, Amanda

2011-01-26 @ 03:42:42
http://dcliving.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: