update från balkongen

helloo sunshines !! sitter på min brors balkong och har precis kekat frulle .. jag vet, liiite sent kanske
men jag har typ sovit runt inatt .. vart dödstrött igår runt 22 så jag gick åh la mig och vaknade inte
förns 12:30 imorse, haha xD men det var skönt, nu är jag pigg iaf ;) Så underbart skönt att kunna
sitta ute i bara ben och ett linne utan att frysa, helt vindstilla på balkongen idag med .. stekt tjej (8

I lördags var jag ute i Solna på en utbildning :) Mötte upp en hel drös med förvirrade Grönalundare
på stationen som inte visste vart de skulle gå (8 Orienterad som jag är (hade karta med mig, haha)
fick jag ta täten åh leda de små kycklingarna till stället, haha ;) Väl där fick vi b.la göra en pratiskt
brandutbildning .. testa släcka ett litet eldhav med kolsyra, spruta med skum & pulver samt släcka
en docka som brann - både kul & läskigt men det känns bra att ha den erfarenheten i fall något sånt
skulle hända på riktigt :) Sen fick vi göra lite scenarioövningar, se på film åh sen till slut åka hem :)

Och igår då, lätt roligaste dagen ute på Grönan !! Det var dags för den praktiska utbildning i mina
kioskenheter, i min grupp var det jag & tre killar som fick testa att göra mjuk/kulglass, poppa pop
corn & göra sockervadd :D Jag är typ bäst på att göra mjukglass, mina stackars sockervadd blev
dock lite snea i början .. men det satte sig efter ett par gånger :D Givetvis fick vi äta upp våra fina
mästerverk efteråt, snacka om sockerchock för mig som knappt kekat nån frulle på morgonen xD
Efter utbildningen hämtade vi ut våra scenkläder :) Tack snälla för att vi som ska jobba i kioskerna
slipper den fula hättan .. i stället får vi, om möjligt, en ännu fulare kepps (8 Ni ska få se senare :D

Ikväll vid 17 ska jag ta tåget hem till Blekinge igen, packa ner en massa kläder åh sånt för att
sedan om en vecka återvända till Sthlm för en sista utbildning och min första jobbdag den 30/4.
Under veckan i Blekinge ska jag hinna med att gå till frisören samt limma trådarna på insidan av
mina tänder .. har ju haft tandställning så jag har trådarna så att mina tänder inte ska flytta på sig
:) Aya, nu ska jag ut i solen igen - hoppas allt är bra med er :) Långt inlägg detta blev då, hoppas
nån orkar läsa ;) haha, PUSS !! <3

Stephanie

Vilket roligt jobb de lär vara =) Kan du inte lägga upp bild på kläderna? :D

2011-04-20 @ 11:24:19
http://stephaniesmat.blogg.se/
Linnea

Söt blogg! :)

2011-04-21 @ 14:53:34
http://erne.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: