dags för Melodifestivalsfinal 2011


Gossarna ovan är mina favoriter ikväll, vem/vilka är era !? :) The Monikers låt är också bra,
faktiskt .. den är liksom så happy, färgglad och jag tror den skulle kunna funka i Eurovison :) Dock
känns Dannys låt redan lite uttjatad om jag ska vara ärlig, radiostationerna har verkligen slaktat den
sen låtarna fick börja spelas .. vilket är lite synd för man tröttnar ju efter ett tag !? Aya, som den lilla
schlagernörd jag är tycker jag här är jättespännande !! xD (Fy vad nördigt det låter, haha). Det ska
bullas upp med popcorn, saft, vindruvor & choklad framför TV, sen är vi mello-ready är hemma ;) 

Nu hoppas vi helt enkelt på att rätt låt vinner, jag vill inte skämmas för att vara svensk en gång till ..
Vad är då rätt låt !? Jaa, kort sagt vad som helst utom Sara Varga's låt (8 nejmen helt seriöst, en låt
på engelska i alla fall, skulle bli så fel att se Linda Bengtzing studsa runt & glatt sjunga "Is It Wrong
With Me", tänk texten - "he can pick out a dishwasher, and he can change the oil on my car" .. !? xD
Stackarna skulle ju sitta hemma i TV-sofforna & se ut som frågetecken & undra vad i helsike bruden
sjunger om, haha .. den funkar väl på svenska, men om man översätter den vilket man nu måste om
den vinner blir det .. inte såå bra (a) Samma sak med Varga's låt egentligen, jag tänker steget före ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: